Life Of Pascal

Här kommer ni kunna följa vår underbara Lancashire Heeler valp Pascals väg från valp till vuxenhund och vidare i livet.

Foder uppdatering

Publicerad 2017-01-06 00:24:32 i Vardsgamys,

Pascal var ute och lekte med en av sina bästa hundkompisar idag. Det var en nöjd och glad hund som somnade i soffan när vi kom hem igen. Tanken var att jag skulle testa att se om jag klarade träna honom lite men tydligen så hade min hjärna andra saker för sig för jag glömde träningsväskan i hallen med allt godis och alla leksaker. Men jag vart dö trött ändå så det kanske var bra det.

Jag tänkte uppdatera er lite om hur det går med Pascals mat och mage. Pascal har nu ätit 55g överkokt ris, 27,5g kokt kyckling och 27,5g rå nötfärs tre gånger om dagen sedan mitten av december. Han har även fått testa lite morot men på grund av att vi varit bortresta har det inte blivit mer än någon enstaka gång än så länge. Det har däremot gått bra och magen är stabil. Det är skönt att hans mage är så stabil nu och jag hoppas att detta kommer fungera. Men jag hade känt mig mer säker om jag visste vart vi var på väg. Som jag fattat det när jag läst om barf så bör man ge minst 3 olika sorters kött under en viss period som jag självklart glömt bort hur lång den var. Men lagad mat har jag inte läst om och vet inte ens vad jag ska googla på. Då de haft julledigt så antar jag att de har massor av mail så förhoppningsvis kommer nya direktiv snart annars får jag skicka iväg ett nytt mail och kolla vad som händer här näst. Det känns väldigt skönt att hans mage är bättre än den varit på något av de fodren vi testat sen han blev sjuk. Det bästa av allt är att han fått en matglädje igen. Han kommer springandes när det är matdags och sitter och väntar medan vi gör i ordning maten. Det hände aldrig innan så det är för mig ett stort plus. 

 

Kommentarer

Postat av: NastiSamoyed

Publicerad 2017-01-06 09:10:23

Hej hej! :D
Tänkte tipsa om en blogg, där dom har en hund med bråkig mage, och dom har börjat laga egen mat till henne, vilket har resulterat i en superbra mage numera. :) Även bra bajs osv... :)

Och även om det inte är samma problem med magen som Pascal och den andra hunden har, så kanske det går att få lite inspiration till egen mat eller så. :)

Här är länken till ett av inläggen där hon skriver om maten iallafall. :)
https://zetills.com/2016/12/29/fascinerad/

Svar: Tack för tipset ska definitivt gå in och kolla!Om inte annat så vill jag gärna veta vad vi är på väg mot. Just nu väntar man bara på vad nästa steg ska bli. Det är inget mitt kontrollbehov gillar. ;)
Pascal

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pascal

I hela mitt liv har jag drömt om att få ha egen hund! Nu har den drömmen äntligen slagit in och jag har fått hem min älskade Pascal. Pascal är en Lancashire Heeler valp som föddes i februari 2014.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela